Satın alınan malın ayıplı olması durumunda satıcının yapması gerekenler nelerdir?
– Satılanı alıkoyabilir ve ayıp oranında satış bedelinden uygun bir indirim isteyebilir. – Satılanın, bütün masrafları satıcıya ait olmak üzere ücretsiz onarılmasını isteyebilir. – Veya satılanın ayıpsız bir benzeri ile değiştirilmesini isteme hakkına sahiptir. – Alıcı ayrıca genel kurallara göre tazminat talep etme hakkına sahiptir.
Satın aldığımız ürün arızalı çıkarsa ne yapabiliriz?
Evet, satın alınan malın ayıplı olduğu ortaya çıkarsa tüketiciler, malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıl içinde iadesini, malın ayıpsız bir ürünle değiştirilmesini, ayıp oranında fiyat indirimi veya ücretsiz onarımını talep etme hakkına sahiptir. Tüketici dilediği hakkı kullanmakta serbesttir.
Ayıplı mal ile karşılaşıldığında yapılması gerekenler nelerdir?
Tüketici ayıplı bir ürünle karşılaştığı takdirde, ürünü derhal ayıpsız bir ürünle değiştirme, ayıplı ürünü iade edip parasını geri alma ve isterse tamir ettirme hakkını kullanmakta tamamen serbesttir. Ayıplı mal satan firma ve birlikte sorumlu ithalatçı-üretici firma bu talebi derhal yerine getirmekle yükümlüdür.
Ayıplı mal kaç gün içinde satıcıya ihbar edilmelidir?
Ayıbın apaçık olmaması halinde alıcı, malı teslim aldığı tarihten itibaren sekiz gün içinde malı incelemek veya incelettirmekle yükümlüdür ve bu inceleme sonucunda malda ayıp olduğu anlaşılırsa bu durumu bu süre içinde satıcıya bildirmekle yükümlüdür.
Ayıplı mal için ihtarname şart mı?
Mahkemece yapılan yargılama sonucunda, 6102 sayılı Türk Ticaret Kanunu’nun 23/1-c maddesi uyarınca; “Teslim anında malda ayıp açıkça belli ise alıcı, durumu iki gün içinde satıcıya bildirmek zorundadır.
Kusurlu mal iadesi nasıl olur?
Arızalı ürünü nasıl iade edebilirim? Satın alınan ürünün arızalı çıkması halinde tüketici, isterse satın alma işlemini gerçekleştirdiği firmaya başvurarak ürünü iade edebilir. Bu iade firma tarafından kabul edilmezse tüketici uyuşmazlık çözüm kurumuna başvurabilir.
Ayıplı malı nereye şikayet ederim?
ALO 175. Bakanlığımız bünyesinde kurulan “Alo 175 Tüketici Danışma Hattı”, tüketicilerimizin sorunlarına çözüm sunulduğu ve tüketici uyuşmazlıklarının çözümü için başvurmaları gereken yetkili mercilere yönlendirildiği bir “çağrı merkezi” görevi görmektedir.
Tüketici mahkemesi masraflarını kim öder?
Dava masrafları, mahkemenin bir davayı yargılaması için yasa gereği ödenmesi gereken maliyetlerden biridir. Genellikle, davacı açılan herhangi bir davada dava masraflarını ödemek zorundadır.
Ayıplı ürün için tüketicinin bildirim süresi kaç gündür?
Hukuki ayıplar halinde tüketici bu ayıpları otuz gün içinde bildirmek zorundadır. Gizli ayıplar konusunda ise kanunda açık bir düzenleme bulunmadığından aynı kanunun 30. maddesi (B.K. 198) ve T.B.K. 223/2’ye göre genel hükümler uygulanmıştır. Maddeye göre bu ayıpların derhal bildirilmesi zorunludur.
Aldığımız ürün bozuk çıkarsa nereye başvurmalıyım?
Ürün ve hizmetin değerinin otuz bin Türk Lirası’nın altında olduğu durumlarda il veya ilçe tüketici uyuşmazlık çözüm kuruluna başvurulması zorunludur. Örneğin; 26.000 TL’ye iPhone 12 satın alan bir tüketici, satın aldığı telefonun arızalı çıkması nedeniyle Tüketici Uyuşmazlık Çözüm Kuruluna başvurmalıdır.
Ayıplı mal için tazminat davası açılabilir mi?
Arızalı mallar için gecikme tazminatı davası açma imkânı vardır. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’a göre tüketicinin arızalı ürüne karşı seçimlik hakları bulunmaktadır. 6502 sayılı Kanun’un 11. maddesine göre tüketici sözleşmeden dönebilir, ürünü ayıpsız benzeri ile değiştirebilir, …
Ayıplı maldan kimler sorumludur?
Ayıplı mal, tüketiciye teslim anında, taraflar arasında kararlaştırılan örnek veya modele uymaması veya objektif olarak taşıması gereken özellikleri taşımaması nedeniyle sözleşmeye uygun olmayan maldır. Bu nedenle satıcı, sözleşme konusu malı satış sözleşmesine uygun olarak teslim etmekle yükümlüdür.
Ayıplı ürün iadesi kaç gün süresi?
Evet, satın alınan malın ayıplı olması halinde tüketiciler, malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıl içinde bedel iadesini, malın ayıpsız bir benzeri ile değiştirilmesini, ayıp oranında bedel indirimi veya ücretsiz onarımını talep etme hakkına sahiptir.
Ayıplı malın yenisi ile değiştirilmesini isteme hakkı nedir?
4077 sayılı Kanunun 4. maddesine göre; ayıplı mal teslimi halinde tüketici, malın ayıpsız misli ile değiştirilmesini, ayıp oranında bedel indirimi veya ücretsiz onarımı isteme gibi sözleşmeden cayma hakkına sahiptir.
Ayıplı mal davası ne kadar sürer?
Ancak dava açılmadan önce ön bulgular ve eksiklikler zamanında ve uygun bir şekilde tespit edilirse, dava 1, en fazla 1,5 yıl içinde sonuçlandırılabilir. Ancak mahkemelerin iş yoğunluğunun da dikkate alınması gerekir.
Ayıplı mal satıcıya nasıl bildirilir?
Şikayet herhangi bir formaliteye tabi olmadığından telefonla veya sözlü olarak yapılabilir. Şikayet herhangi bir şekle tabi olmadığından, yapılıp yapılmadığının ispatı da herhangi bir şekle tabi değildir. Her türlü delille ispat edilebilir. Şikayet ayrıca dava yoluyla da yapılabilir.
Satın alınan ürün teslim edilmezse neler yapabiliriz?
Buna göre, satılan malı alıcıya teslim etmeyerek temerrüde düşmesi halinde, karşı taraf borcun ödenmesi için makul bir süre verebilir veya hâkimden makul bir süre verilmesini isteyebilir. Satıcının temerrüde düşmesi halinde, alıcı Türk Borçlar Kanunu’nun 125. maddesinde öngörülen seçimlik haklarını kullanabilir.
Ayıplı maldan kim sorumlu olur?
Ayıplı mal, tüketiciye teslim anında, taraflar arasında kararlaştırılan örnek veya modele uymaması veya objektif olarak taşıması gereken özellikleri taşımaması nedeniyle sözleşmeye uygun olmayan maldır. Bu nedenle satıcı, sözleşme konusu malı satış sözleşmesine uygun olarak teslim etmekle yükümlüdür.
İade kabul etmeyen satıcı nereye şikayet edilir?
Başvurular, tüketicinin yerleşim yerinin bulunduğu veya tüketici işleminin yapıldığı yerdeki tüketici hakem heyetine yapılabilir.